Noi probleme pentru industria auto: ce s-a intamplat, de ce și cum ne afectează

de: Andrei Tilimpea
27 08. 2021

Industria auto continuă să se confrunte cu una din cele mai însemnate crize din istoria sa.

Într-un articol mai vechi, am relatat despre problemele cu care gigantul român Dacia se confruntă din cauza pandemiei și a crizei de microcipuri. Acum, industria auto engleză anunță și ea cât de grav este afectată de aceleași probleme ca și constructorul nostru.

Producția de autovehicule din Marea Britanie a atins un nou prag minim, comparabil cu cel din 1956, potrivit cifrelor publicate de către Societatea Producătorilor și Comercianților de Autovehicule UK, SMMT.

„Aceste cifre scot în evidență condițiile extrem de dure cu care constructorii britanici de automobile continuă să se confrunte. În timp ce impactul pandemiei se va diminua, pe măsură ce se vor relaxa regulile de carantinare, absența la nivel global a semiconductorilor arată prea puține semne de încetare. Industria auto din Marea Britanie face tot ce poate pentru a menține producția, mărturie a adaptabilității forței sale de muncă și a proceselor de fabricație, dar guvernul poate ajuta continuând măsurile de susținere existente în prezent și stimulând competitivitatea noastră cu o reducere a tarifelor la energie și a taxelor pe afaceri pentru un sector care este strategic important”, a declarat Mike Hawes, președintele SMMT.

Această scădere cu până la 38% din totalul producției se traduce prin construcția unui volum de doar 53.438 de unități. Din acest total, volumul destinat pieței interne a scăzut și el cu aproape 39 de procente, asta în timp ce comenziile de export au scăzut și ele cu 37,4% mai puțin decât aceeași perioadă a anului trecut.

Este adevărat că probabil și Brexitul este și el un motiv pentru această scădere cu toate că nu este amintit de către SMMT.

Când va fi depășită criza

În ceea ce privește criza microcipurilor aceasta nu dă semne că ar urma să treacă în viitorul apropiat.

Mai toți cei implicați în această industrie sunt de părere că această criză mai are niște „mălai de mâncat”. CEO-ul celor de la STMicro a estimat că probabil undeva la începutul lui 2023 va fi depășit acest deficit. În același timp, liderul celor de la Stellantis este de părere că lipsa microcipurilor „ se va duce mult și bine până  în 2022”, iar Patrick Gelsinger, CEO Intel, este de părere că va mai dura cel puțin 2 ani până când acest impas va fi depășit.

Dacă toți acești oameni implicați direct în domeniu au dreptate sau nu rămâne de văzut.